Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Γιατί πέφτει η τηλεθέαση του Mega;


Τα σημάδια της κόπωσης άρχισαν να φαίνονται από τον περασμένο Νοέμβριο, όμως ήδη από τον Δεκέμβριο η διαφορά του μεριδίου τηλεθέασης με τον ΑΝΤ-1 έφτανε τις 3 ποσοστιαίες μονάδες. 
Η ίδια διαφορά παγιώθηκε τον Ιανουάριο, ενώ και ο
Φεβρουάριος κυλάει με τον ίδιο τρόπο. Ορισμένοι εκτιμούν ότι οι τηλεθεατές γύρισαν την πλάτη στο πλέον καθεστωτικό δελτίο της ελληνικής τηλεόρασης. Ότι αρνούνται να παρακολουθήσουν το δελτίο της κατευθυνόμενης ενημέρωσης των μεγάλων εκδοτών, της «μονταζιέρας» και των διαστρεβλώσεων. Το στρατευμένο κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης δελτίο, που υπηρέτησε τις πολιτικές της τρόικας και των κυβερνήσεων, ενισχύοντας τον φόβο, τις αντιλήψεις της συλλογικής ευθύνης και τη συλλογική αυτοενοχοποίηση σε βάρος του ελληνικού λαού. Εκτιμούν ότι μειώνεται η αξιοπιστία του Mega, γι' αυτό και ο κόσμος τού γυρνάει την πλάτη.
Γυρνάει την πλάτη, όμως προς τα πού; Προς τον ΑΝΤ-1, που προβάλλει τις ίδιες δόσεις μνημονιακής ρητορείας; με μεγαλύτερη ποικιλία στα θέματα; Ή προς τον Alpha, που ακολουθεί επίσης την ίδια γραμμή; Το πολλά υποσχόμενο δελτίο του Star δεν κατάφερε να κάνει τη διαφορά - ή δεν θέλησε. Όμως το δελτίο του Σκάι είναι αυτό που βρίσκεται στην πιο δεινή θέση. Όχι μόνο γιατί βρίσκεται στην τελευταία θέση της τηλεθέασης, αλλά γιατί ο αριθμός των τηλεθεατών του πέφτει σταθερά από την αρχή της τηλεοπτική σεζόν, μάλιστα με τον μεγάλο του ανταγωνιστή στη ζώνη 21.00- 22.00, την ΕΡΤ, κλειστή. Η απουσία του Αλ. Παπαχελά θα μπορούσε να δώσει μια εξήγηση, όπως ίσως και η παρουσία των Πορτοσάλτε και Παπαδημητρίου.
Σε κάθε περίπτωση, όλα τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων προβάλλουν και αναπαράγουν την κυρίαρχη γραμμή για την ερμηνεία της κρίσης: «μαζί τα φάγαμε / όλοι φταίμε» - «η λύση είναι μονόδρομος» - «χρειάζονται θυσίες απ όλους μας»- «υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ / βγαίνουμε στις αγορές». Παρά το πλήθος των τηλεοπτικών σταθμών, οι τηλεθεατές μπροστά στην οθόνη έρχονται σε επαφή με μία μοναδική οπτική για την ερμηνεία της φτώχειας και της ύφεσης. Αλλάζουν οι παρουσιαστές, τα σκηνικά και ίσως το ύφος, στην προβολή κοινωνικών θεμάτων. Πώς εξηγείται λοιπόν η αλλαγή στις συνήθειες του κοινού και η αποδυνάμωση του δελτίου του Mega;
Το σερί της πρώτης θέσης σε τηλεθέαση επί 7 χρόνια χάθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο όχι τόσο λόγω του καθεστωτικού του χαρακτήρα ούτε λίγο της «σχολιαστικής» δομής του. Χάθηκε για ένα λόγο που αφορά τον προγραμματισμό των εκπομπών και τις συνήθειες τηλεθέασης: το «lead in» του δελτίου, δηλαδή η εκπομπή που προηγείται και «περνάει» τους τηλεθεατές στο δελτίο, δεν ήταν η κατάλληλη, τουλάχιστον σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του ΑΝΤ-1. Το Mega δεν έχει κατορθώσει να βρει το πρόγραμμα εκείνο που θα χτυπούσε υψηλή τηλεθέαση και θα έδινε την απαιτούμενη ώθηση, αλλάζοντας συνεχώς προγράμματα, χωρίς απήχηση. Ήδη από Δευτέρα κατεβαίνει η τουρκική σειρά «Εκδίκηση» πριν συμπληρώσει ένα μήνα και έρχεται επανάληψη της ελληνικής σειράς «50-50».
Της Αγγέλας Νταρζάνου από την Αυγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου