Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

ΙΧ: Ποιοι γλιτώνουν από τα Τεκμήρια και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης

Τυχεροί είναι όσοι ιδιοκτήτες έχουν στην κατοχή τους εισαγόμενα αυτοκίνητα καθώς έχουν την δυνατότητα, είτε πιστοποιώντας μέσω εγγράφου από την εισαγωγική εταιρεία ή από το
Πιστοποιητικό Εκτελωνισμού, να αλλάξουν την ηλικία του αυτοκινήτου τους που αναγράφεται στην 1η Αδεια Κυκλοφορίας του στην Ελλάδα με την αντίστοιχη πραγματική του ηλικία.
Ειδικότερα στα εκατοντάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν φθάσει στην Ελλάδα τα τεκμήρια αλλά και αργότερα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζονται βάσει της ημερομηνίας που αναφράφεται στην 1η Αδεια Κυκλοφορίας στην Ελλάδα.
Ωστόσο όπως αναφέρει στην «Η» το μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευρυπίδης Κωνσταντινίδης: «Το θέμα αποσαφίνησης της ηλικίας ενός αυτοκινήτου είναι πολύ απλό καθώς όταν εισάγεται ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στην Ελλάδα εκδίδεται το Πιστοποιητικό Εκτελωνισμού στο οποίο αναγράφεται ξεκάθαρα η ημερομηνία κατασκευής του οχήματος. Επίσης όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου παραμένουν στο φακελλό του που βρίσκονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών.».
Μάλιστα οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν τα στοιχεία του οχήματός τους μέσω του συστήματος Taxisnet απευθείας χωρίς καμία γραφειοκρατία και να γλιτώσουν από τα υψηλά τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Υποκυβισμός
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. αποτελεί το τελειωτικό χτύπημα στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων οι ιδιοκτήτες των οποίων είδαν τις αξίες των οχημάτων τους να εκμηδενίζονται.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες έχει αναζωπυρωθεί το θέμα υποκυβισμού των συγκεκριμένων ΙΧ ώστε οι κάτοχοί τους να γλιτώσουν τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας και Τεκμήρια όπως επίσης και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Μάλιστα τα κυκλώματα που ασχολούνται με το θέμα του υποκυβισμού κάνουν «χρυσές δουλειές» καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών προσπαθούν να αλλάξουν το κυβισμό του κινητήρα του αυτοκινήτου τους μόνο στα χαρτιά με το ανάλογο κόστος βέβαια!
Ειδικότερα αν κάποιος διαθέτει ένα 2λιτρο ΙΧ με περίπου 1.000 έως 1.500 ευρώ ο κυβισμός του οχήματός τους μειώνεται στα 1.500 ή 1.600 κ.εκ. γλιτώνοντας οι ιδιοκτήτες τους 660 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας, περίπου 400 ευρώ από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ παράλληλα μειώνουν σημαντικά και το κόστος της ασφάλισης. Παράλληλα τα κυκλώματα αναλαμβάνουν και την διεκπαιρέωση των ΚΤΕΟ με κόστος περίπου 200 ευρώ τα οποία ο ιδιοκτήτης του θα καταβάλλει κάθε 2 χρόνια ώστε να μην ψαχθεί το αυτοκίνητο...
Υπάρχουν όμως και άλλα κυκλώματα που με επιπλέον 300 ευρώ αλλάζουν τον αριθμό του κινητήρα με λέιζερ με αποτέλεσμα ο κινητήρας να φαίνεται πως έχει αλλαχθεί και μόνο σε περίπτωση «ανοίγματος» και μέτρησης κυβισμού του κινητήρα να αποδεικνύεται πως είναι μεγαλύτερου κυβισμού!
Πλαστές πινακίδες και Αδειες Κυκλοφορίας
Η επιβολή προστίμων στα ανασφάλιστα ΙΧ αλλά και η μη καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας από τις εφορίες «άνοιξε» νέους δρόμους δραστηριοποίησης των επιτείδιων. Ειδικότερα τα κυκλώματα που ασχολούνται παράλληλα και με το θέμα του υποκυβισμού έναντι καλής αμοιβής που κυμαίνεται από 500 έως και 2.000 ευρώ «υπόσχονται» Πινακίδες αλλά και Αδεια Κυκλοφορίας στους ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν καταθέσει στις κατά τόπους εφορίες.
Οι επιλογές που έχει ο πελάτης είναι δύο και σύμφωνα με την πρώτη τους εφοδιάζουν με γνήσιο αντίγραφο της Αδειας Κυκλοφορίας που έχει κατατεθεί στην εφορία, απόδειξη καταβολλής των Τελών Κυκλοφορίας από τράπεζα και πλαστές πινακίδες που φέρουν όλες τις επίσημες σφραγίδες του υπουργείου. Με αυτή τη διαδικασία ο ιδιοκτήτης μπορεί μέχρι και να ασφαλίσει το αυτοκίνητό του!
Η δεύτερη η οποία είναι και πιο ακριβή καθώς ο κάτοχος έχει και πάλι στην κατοχή του τόσο την Αδεια Κυκλοφορίας όσο και τις γνήσιες Πινακίδες που έχει καταθέσει στην εφορία μαζί με μια απόδειξη πληρωμής των Τελών Κυκλοφορίας!

imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου