Έκπτωτη κηρύχθηκε η ΑΚΤΩΡ σε έργο ύψους 28,7 εκ Ευρώ (δεν
περιλαμβάνεται ΦΠΑ) που είχε αναλάβει να κατασκευάσει για λογαριασμό του
τμήματος Εθνικών Υποδομών του Υπουργείου
Δημοσίων Έργων της Βουλγαρίας.
Δημοσίων Έργων της Βουλγαρίας.
Το έργο αφορούσε στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου «STRUMA τμήμα LΟΤ-4, Σαντάνσκι - Κούλατα» και περιελάμβανε την κατασκευή κλειστού αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους καταστρώματος 25 μ. σε μήκος 15 χλμ. και την παραλλαγή της διαδρομής της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 4 χλμ.
Το έργο όπως έχει ανακοινώσει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ έπρεπε να έχει παραδοθεί το Μάρτιο του 2014 ενώ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος "Transport".
Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας ανακοίνωσε πως η ΑΚΤΩΡ κηρύχθηκε έκπτωτη καθώς παρά το γεγονός ότι είχε παρέλθει ο χρόνος παράδοσης κατά επτά μήνες και δόθηκαν συνεχείς παρατάσεις η ελληνική κατασκευαστική είχε ολοκληρώσει τις εργασίες για το μισό έργο.
Η τελευταία παράταση έληξε στις 15 Οκτωβρίου και δεν ανανεώθηκε καθώς το Υπουργείο Υποδομών της Βουλγαρίας προκήρυξε εκ νέου την κατασκευή του υπολοίπου έργου με χρόνο αποπεράτωσης τους πέντε μήνες. Επίσης ανακοίνωσε τη δημιουργία επιτροπής εμπειρογνωμόνων προκειμένου να ελεγχθεί η ποιότητα του έργου που έχει πραγματοποιηθεί από τον Άκτωρ. Ταυτόχρονα η Βουλγαρική τηλεόραση μετέδωσε εικόνες από χωριά που οι «κάτοικοί του υποφέρουν από τις παρακάμψεις που έκανε η ελληνική εταιρία δημιουργώντας πολλά προβλήματα χωρίς να παραδώσει το έργο στην ώρα του». Επισημαίνεται ότι πριν η ΆΚΤΩΡ κηρυχθεί έκπτωση η κυβέρνηση της Βουλγαρίας πρότεινε να δεσμευτεί η ελληνική εταιρία μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να έχει έτοιμη τη μία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου, για να βγει η έντονη κυκλοφορία από τα μικρά χωριά και πόλεις από το Πέτριτς μέχρι το Σανδάνσκι και να ολοκληρωθεί πλήρως το έργο έως τον Μάρτιο του 2015. Ταυτόχρονα η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Αικατερίνα Ζαχάριεβα έχει επανειλημμένως προειδοποιήσει ότι αν η ελληνική εταιρεία δεν δεχθεί τη νέα πρόταση η σύμβαση θα λυθεί. Πάντως αν το έργο δεν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015 η Βουλγαρία θα χάσει τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία έχει χρηματοδοτήσει το έργο.
ΝΙΚ
fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου